Sunday, September 6, 2009

Goddess of the Goddesses-Diosa de las diosas


I thought a post of the above title would be about Sarah Brightman, who I worshiped for years, and still regard as a goddess (even if her voice is nowhere what it used to be). However, I realized that I was overlooking the woman I believe truly does deserve to be called goddess of the goddesses…at least in the world of musical theater. And, when it comes to personality…the woman I truly love.

Patti LuPone

In case you haven’t heard of her, let me share some of her major roles:

First of all. EVITA. Hands down she was the best. Her raspy voice makes her Don’t Cry for Me Argentina perhaps a bit disappointing, but she understood what Madonna unfortunately missed. Eva Peron was a BITCH!

Perhaps you’ve heard the London cast soundtrack to Les Miserables. If you haven’t, you should listen to it. Or at least download her version of “I Dreamed a Dream.” Yes, Patti was the original Fantine.

She was also the original Norma Desmond. When Andrew Lloyd Webber wrote the most soaring melodies of his career (not Phantom) he knew who should sing them. Glenn Close…I don’t think so. Sunset Boulevard was Patti’s baby.

But, where Patti gets really cool is in her concert musical performances. She was the definitive (and hilarious) Mrs. Lovett in the concert version of Sweeney Todd (which is much better than the movie, and I really liked the movie), and of course at the Sondheim celebration, she showed that Being Alive really was best sung by a woman.

Okay this has gotten a little long. But as you can see, I really like Patti LuPone!

Diosa de las diosas Pensé que un puesto de título anterior sería sobre de Sarah Brightman, que he adorado durante años, y todavía considero como una diosa (aunque su voz está lejos de lo que solía ser). Sin embargo, me di cuenta que me olvidé la mujer que creo que realmente merece ser llamada la diosa de las diosas ... al menos en el mundo del teatro musical. Y, cuando se trata de la personalidad ... la mujer que realmente amo.

Patti LuPone

En caso de que no has oído hablar de ella, quisiera compartir algunas de sus funciones principales:

En primer lugar. EVITA. Era absolutamente la mejor. Su voz ronca le hace Don't Cry For Me Argentina tal vez un poco decepcionante, pero entendía lo que Madonna, lamentablemente no entendía. Eva Perón era una perra!

Tal vez usted ha oído la banda sonora de Les Miserables London Cast. Si no oíste, debes escuchar a la misma. O por lo menos descargar su versión de I Dreamed A Dream. Sí, Patti fue el Fantine original.

También fue la Norma Desmond original. Cuando Andrew Lloyd Webber escribió las melodías más crecientes de su carrera (no el fantasma) que sabía quién debe cantarlas. Glenn Close ... Yo no lo creo. Sunset Boulevard era bebé de Patti.

Pero, donde Patti se pone realmente interesante es en su concierto de actuaciones musicales. Ella fue la Sra. Lovett definitiva (y graciosísimo) en la versión de concierto de Sweeney Todd (que es mucho mejor que la película, y realmente me gustó la película), y por supuesto en la celebración de Sondheim, mostró que el Being Alive realmente era mejor cantada por una mujer.

Está bien. Esto se ha vuelto un poco largo. Pero como puedes ver, realmente me gusta Patti LuPone!

1 comment:

  1. I may have spoken too soon about Sarah having lost her voice. I mean it was never like Julie Andrews bad, but last time I saw her in concert it was a bit disappointing. Maybe it was just a bad day...cause I just finished watching her Symphony Live in Vienna concert(on DVD...my weekend wasn't that exciting)...and she ROCKED! Her songwriters kicked ass too.

    Well, off to play with the family again:)

    ReplyDelete